Stres a tycie – przyczyny przybierania na wadze

Stres a tycie

 

Być może pilnujesz diety, ćwiczysz, a nawet zrywasz się bladym świtem, żeby pobiegać kilka kilometrów, niestety Twoja figura, zamiast stawać się coraz to smuklejsza, nie zmienia się w ogóle, albo co gorsza, jeszcze bardziej przybierasz na wadze. Być może winnym nie jest zły trening czy niezdrowa dieta, a stres — tycie ze stresu to bowiem poważny problem XXI wieku.

 

Stres a nadwaga, czyli jak nasze samopoczucie wpływa na nasz organizm

 

Na początku należy sobie jasno powiedzieć, że krótkotrwały stres nie jest niczym złym, a wprost przeciwnie pobudza organizm i mobilizuje go do działania, problemy pojawiają się, jednak kiedy stres przedłuża się i w pewnym momencie całe nasze życie staje się jednym wielkim pasmem bodźców stresowych. Długotrwały stres to jak wróg, którego powinniśmy unikać za wszelką cenę. Ciągłe wystawianie się na jego działanie powoduje bowiem, że w naszym organizmie zachodzi szereg różnych reakcji zaburzających jego równowagę i wpływających nie tylko na naszą sylwetkę, ale przede wszystkim na nasze zdrowie.

 

Dlaczego właściwie tyjemy od stresu?

 

Żeby odpowiedzieć, na to pytanie musimy zrozumieć, że razem ze stresem podnosi się w naszym organizmie poziom dwóch hormonów: kortyzolu oraz adrenaliny. To właśnie podwyższenie poziomu pierwszego z nich powoduje, że organizm zaczyna przeprowadzać szereg negatywnych zmian w swoim funkcjonowaniu:

 

  • organizm przygotowuje się na „gorsze czasy” i zaczyna magazynować zapasy tłuszczu, co sprawia, że rośnie ilość tkanki tłuszczowej,
  • kortyzol podnosi poziom cukru we krwi, a to powoduje, że zmniejsza się wrażliwość tkanek na insulinę, a stąd niedaleka droga to insuloodporności,
  • podniesiony poziom glukozy wraz z obniżeniem wydzielania insuliny prowadzi do sytuacji, w której spalanie tkanki tłuszczowej staje się bardzo mocno utrudnione,
  • zmniejsza się masa mięśniowa.

Jak widać długotrwały stres, to wróg szczupłej sylwetki i naszego dobrego samopoczucia, co można robić, aby skutecznie walczyć z nim oraz ze skutkami jego działania?

 

Stres a odchudzanie — rola odpowiedniej suplementacji

 

Jeżeli stres jest u Ciebie jedną z przyczyn zmagania się z nadwagą, czas to zmienić, i oprócz diety oraz aktywności fizycznej wprowadzić odpowiednią suplementację. Osoby z wysokim poziomem stresu, które na skutek problemów z układem nerwowym mają sporo niedoborów witamin i minerałów powinny sięgać po preparaty na odchudzanie zawierające m.in.:

 

  • witaminę C, której zapotrzebowanie w sytuacjach stresowych znaczenie wzrasta,
  • cynk,
  • witaminy z grupy B,
  • magnez,
  • kwasy Omega3,
  • wyciągi z ziół, takich jak melisa, rumianek czy mięta.

Szukając sposobu na poradzenie sobie z nadwagą, w sytuacji, kiedy jednocześnie zmagamy się ze stresem, warto postawić na dobrą suplementację i konsekwentne działania związane m.in. z unikaniem cukrów, używek, skrobi czy zbyt dużej ilości utwardzanych tłuszczy roślinnych. Zamiast tego należy włączyć do diety jak największą ilość owoców, warzyw, sfermentowanych produktów, takich jak kiszone ogórki czy kefiry oraz systematycznie uprawiać formę aktywności fizycznej, która sprawia nam radość.

 

Pamiętaj: Odpowiednia dieta i suplementacja + regularna dawka ruchu = piękna i zgrabna sylwetka!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *